Bu kişisel bir liste. Hele ki dış güzellik gibi çok subjektif bir konuda hazırlandığı için oldukça kişisel. Bu listedekilerin bazıları size bir inek kadar çekici gelebilir. Normaldir ama bana bu performanslar çok çekici geldi. Burada sadece seksi değil güzel, çekici, sempatik, ilgi çekici, takdire şayan performansları da kastettim. Bu roller içerisinde Kathleen Turner’ınki hariç öyle kötü, şeytani diyebileceğimiz bir rol yok. Diğer rollere baktığımızda genellikle zor durumda kalmış, mücadele veren, kişilik sahibi kadınları görüyoruz. Demek ki bunlar bana çekici geliyor. Kendi bireyselliğinin farkına varamayan, edilgen, kolay incinebilir hanım kardeşlerimin yanlarındayım ama sadece yanlarındayım. Aslında bu listeyi yerli, yabancı sinema karışık yapacaktım ama baktım ki ortalıkta neredeyse Harun Reşid’in haremi kadar kadın var, en iyisi yabancı sinema ayrı yerli sinema ayrı yapayım dedim. Yerli sinemanın hottests of the hotties‘i yakında yayınlanacaktır. Buyrun harf sırasına göre yazılmış olan listeye:
1- “Blow Out/Patlama”, Brian De Palma, 1981.
Sally (Nancy Allen).
O dönemde yönetmenin eşi olan Nancy Allen bu filmde çok sempatik, güzel gelmiştir bana. Daha sonra Robocop filmleriyle ün yapacaktır ama önceleri “Blow Out” gibi bazı De Palma filmlerinde rol almıştır. Bu filmde, olmaması gereken bir mekanda bulunan ve tehlikeli şeyler bilen bir fahişeyi canlandırır. Ama iyidir, tanısanız seversiniz.
2- “Body Heat/Ateşli Vücutlar”, Lawrance Kasdan, 1981.
Matty Walker (Kathleen Turner).
Turner’ın bu ilk filmini 13-14 yaşındayken televizyonda izlemiştim. Tabii haliyle çok etkilenmiştim. Benim gibi düşünen çok kişi olmalı ki eski bir Sinema dergisi sayısında da bu performans en seksi performans seçilmişti. Yalnızca seksi bir performans değil sinema tarihinin en etkileyici femme fatale performanslarından da biridir Turner’ınki. Film de muhteşem bir kara filmdir.
3- “Chocolat/Çikolata”, Lasse Hallström, 2000.
Vianne (Juliette Binoche).
Kaliteli bir biri-gelir-bir-yeri-değiştirir filmi olan “Chocolat”da, dünyanın en güzel kadınlarından olan Binoche’nin sadece kişisel albenisi değil çikolataları da çok cezbedici. Kendisine hayranım. Çok güzel kadın, çok çok iyi oyuncu. Sosyal konularda da oldukça duyarlı birisi. Çekici nedir ki başka?
4- “Hero/Kahraman”, Yimou Zhang, 2002.
Moon (Ziyi Zhang).
Bu da Uzakdoğu’nun en güzel kadını. Film de olağanüstü başarılı tarihi, stilize bir epik. O ne la öyle adamlar uçuyorlar diye dahice eleştirilen bu filmdeki muhteşem estetik duygusunu görebilmek bence bir ayrıcalık. İngilizce bilmediği için Hollywood’un kişiliksizleştiremediği Ziyi ay gibi parıldıyor bu filmde.
5- “Im Juli./Temmuzda”, Fatih Akın, 2000.
Juli (Christiane Paul).
Bir sempati bombardımanı. İzle-kendini-iyi-hisset filmleri listeme de almıştım. Bunalımda olanlara ilaç niyetine tavsiye edilir. Kadın olsun erkek olsun, Paul’un bu filmdeki albenisini fark etmeyecek yoktur diye düşünüyorum. Ay çoook şeker!
6- “Knocked Up/Kaza Kurşunu”, Judd Apatow, 2007.
Alison (Katherine Heigl).
Seth Rogen gibi sıfır çekicilikte bir adamın yanına bu kadar uzaylı güzelliğine sahip bir kadını koymak inandırıcılığı zedelese de film çok beğenildi. Apatow ve ekibinin yeni ürettikleri nitelikli mizahın hayranı çok. Ben de onlardan biriyim. Heigl’ı da acaba anası balınan mı yoğurdu şekerilen mi yoğurdu (İç Anadolu sözüdür).
7- “Mighty Aphrodite/Sevimli Fahişe”, Woody Allen, 1995.
Linda Ash (Mira Sorvino).
Tarantino’nun eski sevgilisi Mira Sorvino, bu filmde porno filmlerde de oynayan bir eskort kızı canlandırıyor. Woody Allen’la iyi bir ikili oluyorlar ve filmi sürükleyip gidiyorlar. Tek kelimeyle harika bir film. Harika bir kadın: Mira Sorvino.
8- “Sin City/Günah Şehri”, Robert Rodriguez, Frank Miller, 2005.
Gail (Rosario Dawson).
Bu de bence en güzel siyahi kadın. Filmde kısa bir rolu olsa da dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Asıl oyunculuk başarısını Spike Lee’nin “25th Hour/25. Saat” filminde takdir etmiştim. Kornetto dondurmanın dibindeki çikolata gibi bir şey.
9- “Snake Eyes/Yılan Gözler”, Brian De Palma, 1997.
Julia (Carla Gugino).
Imdb’de 5,9 gibi düşük bir puana sahip olmasına rağmen, ben bu filmi çok severim. Özgün bir kurgusu, iyi bir seyirliği vardır. Carla Gugino da zorda kalmış, mücadele veren kadın rolünde tüm güzelliğiyle arz-ı endam etmektedir. Kısa saç yakışana çok iyi yakışıyor.
10- “Notorious/Aşktan da Üstün”, Alfred Hitchcock, 1946.
Alicia Huberman (Ingrid Bergman).
Hitchcock kontenjanından Grace Kelly’nin “Rear”daki Lisa performansını mı alayım, bunu mu alayım, yoksa Tippi Hedren’in “The Birds/Kuşlar”daki performansını mı alayım diye çok düşündüm ve buna karar verdim. Hitchcock’un sarışın takıntısı bilinen bir şey. Bu filmde de yine o dönemde dünyanın en güzel kadınlarından biri olan Ingrid Bergman’ı oynatarak kendi kendine röntgencilik yapmayı sürdürüyor Hitchcock. “Casablanca”da da çok etkileyici bir performansı var Bergman’ın.
Kandiliniz mübarek olsun!?!?!? Ne yani, şablon bir kandil mesajını okumaktan daha eğlenceli değil mi benim bu yazımı okumak? Allah günahlarımı bağışlasın diye dua mua etmeyin benim için bu gece!
Sadece kadınların yer aldığı bir liste beklemiyordum.
Hitch kontenjanından benim tercihim Grace Kelly-Rear Window olurdu.
Elke Sommer-A Shot in the Dark, Vera Clouzot-Le salaire de la Peur
Sharon Stone-Basic Instinct ve Meral Orhonsay-Köşeyi Dönen Adam ilk aklıma gelenler olsa da benim birincim Rachel Weisz-The Mummy Returns olurdu sanırım.
Benim de gizli favorim Grace Kelly ama hep Rear'dan bahsediyorum, biraz değişiklik olsun istedim.